Renk

Benzinin Neden Farklı Renkleri ve Kokuları Vardır?

Sarı, kahverengi, yeşilimsi… Aslında bu farklılıklar, petrol şirketleri üretim yöntemlerine ve kullandıkları katkı maddelerine bağlıdır. Bu noktada bilmeyenlerin aklına şu soru gelebilir; Bu  Katkı maddesi zararlı mı?

petrol şirketleri, yakıtın performansını artırmak ve motoru korumak için bu katkı maddelerini kullanırlar ve hasarlar tamamen kullanıma, amaçlara ve kompozisyonlara bağlıdır. Sıkı bir şekilde düzenlenir ve gerçek hayatta kullanıldığında atık en aza indirilir. Pek çok faydası olduğunu söyleyebiliriz.

Benzin, çeşitli hidrokarbonların bir karışımıdır ve bu hidrokarbonların türü ve oranı renkve kokuyu etkileyen ana faktörler.

rafine edildiği ham petrolün kaynağı ve bileşenlerineGenellikle hafif sarıya bağlı olarak farklı renkler alabilir. renksizveya açık renklere.

Ayrıca, bazı katkı hususlarıbenzine eklendiğinde renk değişebilir. Örneğin bu maddeler kırmızı veya yeşil ise yakıta eklenir. benzinderenk değişikliklerine neden olabilir.

Bazı yakıtlar kokudaha ağır ve sertken, bazılarının neredeyse hiç kokusu yoktur.

Bu keskin kokunun nedeni benzinin içindeki uçucu organik bileşiklerdir. Bu bileşenler, yakıtın performansını artırmak için eklenen katkı maddeleri ve diğer bileşenlerle birleştiğinde ağır bir kokuya neden olur. Bu nedenle bazı ülkeler kokusuzyakıt kullanımını zorunlu hale getirdi.

Daha uygun çevresel performans sağlamasına rağmen üretimi oldukça külfetlidir.

Genellikle petrol rafinerilerinde daha yüksek bir prosesle üretilir ve özel katkı maddeleri ekleniyor Bu katkı maddeleri daha az emisyonve daha iyi performans sağlamak için kullanılır.

Dahası, kokusuz benzindaha düşük buhar basıncı ve daha yüksek oktan sayısı ile karakterize edilir.

Katkı konuları, kimyasallarve hatta rafinerilerin üretim süreci, benzin kokusuhava koşulları da rengini etkiler. Nasıl?Hava koşulları, özellikle sıcaklık ve nem seviyeleri yakıttaki uçucu bileşenlerin buharlaşma oranını etkileyebilir ve bu da yakıttaki kokuyu azaltır. farkgöstermesine neden oluyor.

Sıcak ve nemli havalarda, yakıttaki uçucu bileşenler daha hızlı buharlaşır ve bu da daha ağır bir kokuya neden olur. Soğuk ve kuru havalardauçucu bileşenler daha yavaş buharlaşır, bu da daha hafif bir kokuyasebep olur.

Sonuç olarak, benzin renkleri Koku ve koku oluşumunda pek çok faktör etkilidir ve farklılık göstermesi oldukça doğaldır. Bu da yakıt deneyimimizi hem renkli hem de kokulu kılıyor. Yani benzin pompasının başında durup kokusuyla boğuşan bizler aslında kimyasal bileşenlerve diğer faktörlerin şaşırtıcı oyununa tanık oluyoruz.

Kaynaklar: MotoShark, RxMechanic

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu